Centerpartiet tänker längre

Posted on 27 mars, 2014

0


Jag skrev ett brev till centerns partiledare Annie Lööf med anledning av en ny kampanj de skapat inför årets olika val som jag såg i Rapport 12 mars, tror jag det var.

»Hej Annie

Nästa gång ni Tänker längre, försök även få med könsroller. Jag ställer gärna upp och granskar ur ett könsperspektiv. Under många år har jag sysslat med det patriarkala mönstret i språket.

Med det bilder som förmedlas i media ser det ut som om centern är ett parti som vänder sig enbart till män, se bilaga.«

Avslutade med Öraholmahälsning

Leif B Frid

Skärmavbild 2014-03-27 kl. 21.39.44

 

 

 

 

 

Skärmavbild 2014-03-27 kl. 21.39.29

 

 

 

 

 

I dag fick jag detta svar:

»Hej!

Tack för ditt brev, som du har sänt till Annie Lööf och som jag har fått i uppdrag att besvara. Ja, det är bara att ”pudla”. Du har alldeles rätt – det är bara män i den tecknade bilden som visas. Jag ska föra dina synpunkter vidare, så att det kan leda till en förändring.
Än en gång, tack för ditt påpekande.

Vänligen,

Inger Fredriksson

Centerpartiets Riksorganisation
www.centerpartiet.se | centerpartiet@centerpartiet.se

Kul att kunna påverka politiken.

Leif

 

Posted in: Genusneutralt