Hanhund våldtar aldrig

Posted on 30 maj, 2012

0


Hundpassning
För några år sedan passade jag en tik, Mist, och bodde granne med en man som hade en hanhund. En dag när vi kom ut samtidigt sa jag:
– I dag  löper Mist.
Han sa:
– Va, bra då kan jag få prova om min hund är en genetiskt bra hanhund.

Vågade inte närma sig tiken
Jag tittade nog lite förvånat på honom men han var en van hundmänniska och jag bara en hundpassare. Så jag litade på honom. Hans hund sprang glatt fram och skulle hälsa på tiken. Hon morrade tydligt men inte aggressivt när hunden var en fyra, fem meter från henne. Då satte han sig ned och rörde sig inte.

– Bra sa, hanhundens ägare, och klappade om sin hund och gick på andra hållet.

Tiken ska ge godkännande
Senare fick jag en förklaring att en bra hanhund försöker aldrig betäcka förrän honan viker undan svansen. Eller rättare sagt han vågar inte gå fram förrän tiken säger att det är ok.

Grundkurs i brukshundsklubben
Så vi ska nog låta männen, för det är ju främst män, som våldtar att de ska gå en grundkurs i brukshundsklubben. Så de kan se hur genetiskt bra hanhundar väntar på tillåtelse.

Så jag önskar verkligen att i sexuella kontakter att »män är djur«.

